Większość fotografów pracujących na zlecenie National Geographic używa pełno-klatkowych aparatów cyfrowych i szybkich obiektywów zmienno ogniskowych zoom, które sprawdzają się niemal w każdej sytuacji fotograficznej. Problemem tego typu konfiguracji jest ciężar i koszt sprzętu.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Kilka lat temu firmy Olympus i Panasonic nawiązały współpracę przy tworzeniu nowego formatu fotograficznego, którego założeniem było między innymi zmniejszenie wymiarów aparatów i obiektywów, zachowując przy tym doskonałą jakość obrazu. Aby osiągnąć założony cel, nowy system trzeba było pozbawić konstrukcji podglądu poprzez lustro. W nowym systemie, aparaty posiadają wizjer elektroniczny (EVFs), który w nareszcie umożliwia bardzo dokładny i realistyczny podgląd fotografowanej sceny i niczym nie odbiega od tradycyjnego podglądu jaki jest stosowany w lustrzankach. Firmy Fujifilm i Sony również przyłączyły się do nowego systemu opracowanego przez Olympusa i Panasonica z podobnymi konstrukcjami, które otrzymały nazwę bezlusterkowców.
Nowe konstrukcje bezlusterkowców coraz szybciej zbliżają się do możliwości technicznych i jakości wykonywanych zdjęć wielu profesjonalnych lustrzanek.
Magazyn National Geographic porównuje 10 najpopularniejszych modeli nowej generacji bezlusterkowców.
Cały artykuł dostępny jest na stronach National Geographic: